EVO Week 3: linear or non-linear? (Part 2)

amentia verna

That is the big question.
Whether ’tis better for the class to suffer
Pages and pages in outrageous fonts,

Or to take arms against a sea of apps…

Well, it depends. I’ve tried to imagine a series of different situations:

SLOW, UNSTABLE
CONNECTION
Linearity is immaterial, everything must be downloadable
CONTENT-FOCUSED GOALSBlended, with a mainly linear output
COMPETENCE-FOCUSED GOALSMainly non-linear, including a variety of problem-solving activities
MIXED-TYPE GOALSman, don’t lose too much sleep! And rearrange your goals
MOTIVATED, CURIOUS CLASSNon-linear, they’ll love it
VERY POOR CLASSNon-linear, you and they have nothing to lose!
AVERAGE CLASS, WITH A HISTORY OF GOOD-TO-EXCELLENT MARKSBeware of your students! Go for a linear or at most mildly blended course: at your first mistake (at their first slip) you’ll have a line of angry parents in front of the school’s Director Room

MUST HAVEs

What I’m going to select from…

View original post 84 altre parole

Pubblicato da soudaz

Mi piace fare bene ciò che faccio: tra il farlo bene e il farlo male si spende la stessa energia, per cui.... anche se l'errore mio fa parte integrante del mio apprendimento e miglioramento continuo!

Rispondi

Inserisci i tuoi dati qui sotto o clicca su un'icona per effettuare l'accesso:

Logo di WordPress.com

Stai commentando usando il tuo account WordPress.com. Chiudi sessione /  Modifica )

Foto Twitter

Stai commentando usando il tuo account Twitter. Chiudi sessione /  Modifica )

Foto di Facebook

Stai commentando usando il tuo account Facebook. Chiudi sessione /  Modifica )

Connessione a %s...

%d blogger hanno fatto clic su Mi Piace per questo: